عمر آدم في حوار مع ” شهاب زكريا ” اليوتيوبر الشاب الذي إستطاع التميز في عالم السوشيال ميديا ، والممثل الصاعد الذي شارك في أكثر من حلفة لبرنامج ” الصدمة “

342 views مشاهدة
أخر تحديث : السبت 20 أبريل 2019 - 6:34 مساءً
عمر آدم في حوار مع ” شهاب زكريا ” اليوتيوبر الشاب الذي إستطاع التميز في عالم السوشيال ميديا ، والممثل الصاعد الذي شارك في أكثر من حلفة لبرنامج ” الصدمة “

إعداد صحفي : مي هشام .
: في البداية عرفنا بنفسك ، وحياتك ؟؟
: إسمي شهاب زكريا السيد ، عندي 21 سنة ، في كلية هندسة كمبيوتر ، عايش عند جدي وجدتي في “حدايق القبة” إتولدت في “عين شمس” ، حياتي بإختصار واحد عادي جدا مكنش عندي هدف لحد ما بابا “توفى” وأنا في ثانية إبتدائي بعدها حياتي أدمرت ومكنتش قادر أتحمل الهموم كنت بحب الكمبيوتر جدا وبحب أعمل “مونتاج” من صغري لحد ما جيت في 1 ثانوي بدأت عمل “فيديوهات” وأصور نفسي بموبايل “سامسونج” وأعمل ” مونتاج” مكانش في إمكانيات متوفرة لحد ما أشتريت “كاميرا” في تانية وكنت أنا و “بهيرة” أصحاب من 4 إبتدائي وكنا على طول بنلعب سوا عشان كنا جيران بعدنا فترة وفي تانية ثانوي بدأنا نقرب تاني وإقترحنا إن أحنا نصور مع بعض ونبتدي من الصفر لحد ما جية في دماغنا “اليوتيوب” وعملنا (قناه) وإشتغلنا على نفسنا هي تكتب وأنا أصور وأمنتج لحد 1 جامعة وقررنا اننا نرتبط وفي 3 جامعة اتخطبنا وإن شاءالله هنتجوز في “العيد” بس أنا وهي الحمدالله إبتدينا من الصفر ومكملين إنشاء الله المشوار .
: لو الزمن رجع بيك لورا إيه الحاجة الي هتعملها ؟؟
: الزمن لو رجع بيا لورا مكنتش هساعد الناس الي أنا طلعتها على حسي وطلعوا قلالات الأصل ونكروا الجميل بعد ما وصلت “قنواتهم” والي كنت هعملة كنت هشتغل على نفسي أكتر وأكتر عشان أوصل رسالتي للناس .
: هل أهلك كانوا موافقين تدخل المجال ده ؟؟
: أهلي في الأول كانوا “رافضين” وكذلك بهيرة بس الحمدالله بعد إما حققنا نجاح بقوا واقفين في ظهرنا .
: إي ردود أفعال الناس وأهلك على شغلك ؟؟
: ردود الناس كانت كلها هجوم وشتايم وإنتقاد بس الي يخش “المجال” دة لازم يطور من نفسة وميسمعش غير الي بيحبة وما يتآثرش من أي حاجة لأن كلام الناس سكينة بتدبحك لو سمعتلهم .
: إي خطواتك الفترة الجية ؟؟
: إنشاء الله خطواتي الجاية “مسلسل رمضاني” وشغل عالي إنشاء الله برتب ليه إنشاء الله يعجب جمهوري والناس .
:إحكيلي بقا من أول ما بدأت في مجالك لحد دلوقتي ؟؟
: من أهم إنجازي برنامج “الصدمة” في رمضان على “Mpc” طلعت فيه أربع مرات وطلعت في “مسلسل السحاب” وإعلانات فنادق ونزلت “Media” كتير وغيره
ومن نظري أنا بحب كل فيديوهاتي ومش شايف الحمدالله في فيديو وحش لأن لو في فيديو وحش كنت شيلتة بس كلة ببقا تعبان فيه بفضل ربنا .
بنشكرك يا شهاب علي الحوار الجميل ده وربنا يوفقك بإذن الله وتحقق كل الي نفسك فيه .

شارك المقالة على :
رابط مختصر

أضـف تـعـلـيق 1 تـعـلـيـقـات

* الإسم
* البريد الألكتروني
* حقل مطلوب

البريد الالكتروني لن يتم نشره في الموقع

شروط النشر:

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

ان كل ما يندرج ضمن تعليقات القرّاء لا يعبّر بأي شكل من الأشكال عن آراء اسرة الأنباء العالمية الالكترونية وهي تلزم بمضمونها كاتبها حصرياً.